تجربه یادگیری زبان انگلیسی را به اشتراک میگذارم تجربه یادگیری زبان انگلیسی را به اشتراک میگذارم .

تجربه یادگیری زبان انگلیسی را به اشتراک میگذارم

ثبت آگهی در نیازچه

تبلیغات رایگان برای چه کسانی به درد میخورد؟

تبلیغات رایگان برای کسانی که میخواهند کسب و کار خود را رونق ببخشند، پیشنهاد بسیار خوبی است و دو حالت دارد، یا تبلیغات را انجام می دهید و پیشرفت می کنید یا بدون تبلیغات ادامه می دهید که دیر یا زود از گود رقابت خارج خواهید شد. این حقیقت دارد. پس مطمئن باشید تبلیغات رایگان ما نتیجه مطلوبی را برای شما به ارمغان می آورد.

 

 

اخیرا فروش کالاها و خدمات در سایت ها و شبکه های اجتماعی بسیار رونق گرفته است. بسیاری از تولیدکنندگان از طریق تبلیغات به رشد و توسعه رسیده اند. تعداد کاربران اینترنتی هر روز در حال افزایش است. به همین دلیل تبلیغات تاثیری بسیاری بر رونق کسب و کار دارد. تبلیغات رایگان ابعاد گسترده ی دارد. مهم ترین هدفی که تبلیغات اینترنتی به دنبال آن هستند افزایش فروش و شناخت مخاطبان به محصولات است. آگهی اینترنتی روش های مختلفی دارد که عبارت است از:

  • تبلیغات همسان

  • تبلیغات از طریق موتور جستجو

  • تبلیغات بنری

  • تبلیغات از طریق شبکه های اجتماعی

تبلیغات همسان قصد دارد که نظر مخاطبان خود را از طریق مشکلات جذب کند. این روش تبلیغات هوشمندانه است. تبلیغات از طریق موتور جستجو به این هدف است که در یک مدت زمان کوتاه و با هزینه ی مناسب محصولات شما را تبلیغ کنند.  این نوع تبلیغ از طریق عنوان و تکرار کلمات اصلی انجام میشود‌. تبلیغات بنری با عضو شدن در یک سایت و بنر خود را با ثبت در آن انجام میشود. امروزه شبکه های اجتماعی بخش مهمی از زندگی ما را تشکیل میدهند و کاربران زیادی هم در این شبکه ها فعال هستند.  شبکه های که تبلیغات در آن موثر است مانند توییتر و فیسبوک و تلگرام است.

 

مزیت های ثبت آگهی رایگان

آگهی ابزاری است که در مقابل پرداخت هزینه، محصولات خود را به مخاطبان معرفی میکند. آگهی ها مزایای دارند که عبارت است از:

  • تشویق مشتریان به خرید بیشتر

  • اثبات محصول

  • پوشش وسیع تر

  • مخاطبان هدفمند

  • اطلاع رسانی بیشتر

آگهی ها انواع مختلفی دارند مانند:

  • آگهی تیزر

  • آگهی رپرتاژ

  • حک آرم

  • زیر نویس

  • دعوت به تماشا

  • نشان آگهی

آگهی تیزر در تلویزیون و رادیو انجام میشود و مدت تبلیغ آن۲۰تا۴۰ثانیه است. آگهی رپرتاژ مانند مستند است و کمترین زمان گزارش آن۱۲۰ثانیه است. حک آرم هم در تلویزیون است زمان تبلیغ آن حداقل ۵دقیقه است. دعوت به تماشا هم در موقعیت های است که در تلویزیون برنامه ی در حال پخش است و بین آن آگهی پخش میشود و اخیرا بسیار رایج شده است. زیرنویس هم در تلویزیون انجام می گیرد و مدت پخش آن۱۵ثانیه است. نشان آگهی شامل نمایش نام،نشان تجاری، به صورت روزانه از شبکه های صدا و سیما انجام میشود. ثبت آگهی رایگان بهترین روش رونق در کسب و کار میباشد. آگهی اینترنتی همانطور که از نامش معلوم است در اینترنت انجام میشود.

چرا باید از نیازمندی های آنلاین استفاده کنیم؟

  • برای فروش محصولات

  • برای اطلاع رسانی

  • برای کسب آرای مردم

یک وبسایت اگر اقدام به تبلیغات رایگان بکند باید ویژگی های داشته باشد مانند:

  • توانایی دسته بندی آگهی ها

  • بهره بردن از کلمات کلیدی

  • درج لینک

  • درج تصویر

برای درج آگهی در اینترنت، سایت های زیادی وجود دارد. اولین گام برای تبلیغات رایگان در اینترنت باید یک سایت خوب را انتخاب کنید. همچنین  باید سایتی که انتخاب میکنید دارای اعتبار باشد. سایت خوب، سایتی است که روزانه هزاران بازدید داشته باشد. تبلیغات رایگان در چنین سایت هایی یک فرصت عالی است. تبلیغات رایگان در این سایت گسترده است و همه جنبه ها را در برمیگیرد مانند:

  • املاک

  • گردشگری

  • خودرو

  • پزشکی 

  • صنعت

  • ساختمان

  • آموزش

نیازمندی های آنلاین شامل چه مواردی میشود؟

  • تقسیم بندی مجزا

  • قابل تفکیک بر اساس مکان

  • کاربری راحت

  • سرعت لود بالا

  • داشتن پکیج های متفاوت

  • سئو مناسب

برای آسانی کار بازدیدکنندگان و تبلیغ کنندگان بهتر است که تبلیغات رایگان دارای تقسیم بندی های مختلف باشد. قابلیت تفکیک مکان ها برای وب سایت های تبلیغاتی مهم است چون مکان های مختلف از آن برای تبلیغات استفاده می کنند. سایت تبلیغات رایگان چون دارای مشتریان مختلفی می باشد باید کاربری آن به شکلی باشد که همه افراد به راحتی بتوانند از این سایت بهره ببرند. سایت تبلیغات رایگان باید سرعت لود بالای داشته باشد چون امکان دارد هر دقیقه تعداد کاربران زیاد شود پس باید سرعت لود بالا باشد تا کارها سریعتر انجام شود. یک سایت تبلیغات رایگان باید پکیج های گوناگونی داشته باشد تا هر کاربر بتواند متناسب با نیازهایش  آگهی های خود را ثبت کند. این پکیج ها به سه دسته تقسیم میشوند که عبارت است از:

  • پکیج برنز ای

  • پکیج نقره ای

  • پکیچ طلایی

یک سایت تبلیغات رایگان باید سئو مناسبی داشته باشد یعنی باید بهینه سازی زیادی داشته باشد. که افراد بتوانند از آگهی ها بازدید بیشتری بکنند. تبلیغات رایگان در عصر حاضر جوابگو نیاز های جامعه است. تبلیغ  برای این است که ما برای رسیدن به اهدافمان کمک کنیم.  اخیرا تبلیغات رایگان به یک تجارت و صنعت بزرگ تبدیل شده است. سالانه هزینه های زیادی صرف تبلیغات می شود. یکی از مهم ترین مزایای تبلیغات به صرفه بودن است یعنی با هزینه کمتر آگهی های خود را تبلیغ کنید. تبلیغات رایگان اینترنتی نسبت به تبلیغات سنتی مخاطبان بیشتری را جذب میکند. شما زمانی که با مزایای تبلیغات رایگان آشنا شوید میفهمید که این سایت بسیار بهتر و خوب تر از سایر سایت های تبلیغاتی میباشد. در سال های گذشته تبلیغات رایگان  در اینترنت برای فروش محصولات رشد بسیار چشمگیری داشته است.

 

انواع سبک و اهداف تبلیغات

تبلیغات سبک های مختلفی دارد. همچنین اهداف های متعددی دارد.سبک های تبلیغات عبارت است از:

  • تبلیغات آگاهی دهنده

  • تبلیغات تشویق کننده

  • تبلیغات یادآوری کننده

  • تبلیغات محیطی

  • تبلیغات مدرن

  • تبلیغات اینترنتی

اهداف تبلیغات عبارت است از:

  • معرفی محصولات به بهترین شیوه و روش ممکن

  • گسترش دادن کسب و کار شما به بهترین وجه

  • میزان سود شما را در کسب و کار افزایش میدهد

  • واسطه ها را از بازار از بین میبرد

  • مشتریهای جدید را جذب میکند همچنین مشتریهای قدیم‌ را حفظ میکند

  • مشتری ها را از قیمت های جدید در بازار آگاه میکنند

  • خدماتی را که به کاربران ارائه میدهد برای شما عزیزان شرح میدهد

  • همواره مصرف کننده را ترغیب میکند که او به این کالا در آینده نزدیک نیاز خواهد داشت

  • به طور حرفه ای مشتری را برای خرید کالای شما معتقد میکند

تبلیغات آگاهی دهنده یعنی مشتری ها را از وجود کالاهای جدید آگاه می سازد. تبلیغات ترغیب کننده یعنی مشتری را برای خرید کالای شما تحریک و تشویق میکند. تبلیغات یاد آوری کننده یعنی همواره به خدماتی که میتوانید به مشتری ارائه دهید را تکرار میکند تا در ذهن مشتری ها یاد آوری شود. تبلیغات محیطی به دو نوع تبلیغات داخلی و خارجی تقسیم میشود  تبلیغاتی که در بالای مغازه ها ، کاتالوگ و غیره است را تبلیغات داخلی مینامند. تبلیغات که در مکان های سرپوشیده انجام می شود مانند مترو و غیره.  تبلیغات خارجی نامیده میشود. تبلیغات مدرن و اینترنتی هم منظور از شبکه های اجتماعی است.

 

تبلیغات رایگان اینترنتی خود را به ما بسپارید .

با توجه به اینکه دنیا در حال پیشرفت و توسعه و گسترش میباشد، آگهی رایگان اینترنتی بسیار گسترده شده است و مشتریان زیادی دارد. شما مخاطبان عزیز میتوانید  تبلیغات خود را به ما بسپارید و در کسب و کار خود بهترین نتیجه را داشته باشید همچنین ما به شما تضمین میکنم که کسب و کار شما با تبلیغات سایت ما رونق میگیرد. سایت ما در تبلیغات بسیار حرفه ای و هوشمندانه کار میکند پس نگران هیچی نباشید. کسب و کار از شما، تبلیغ و شناساندن آن با ما. پس وقت را از دست ندهید و همین الان با کارشناسان ما تماس بگیرید.

منبع: https://niazcheh.com


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۴۰:۳۸ توسط:امیرعلی موضوع: نظرات (0)

کتاب Oxford Word Skills

کتاب های Oxford Word Skills یکی از بهترین و پرفروش ترین مجموعه هایی است که تاکنون برای تقویت و افزایش دایره واژگان افرادی که در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند، چاپ شده است.
این کتاب ها در سه سطح Basic ،Intermediate و Advanced توسط انتشارات oxford منتشر شده اند.

هر یک از سطح‌های کتاب های اکسفورد ورد اسکیلز، شامل یک کتاب و یک نرم‌افزار بهمراه سی دی است در هر سطح، هشتاد درس در نظر گرفته شده است که زبان‌آموز را از سطح مقدماتی تا پیشرفته هدایت می‌کند.

درس‌های کتاب اکسفورد ورد اسکیلز جذاب و سرگرم ‌کننده هستند و اشتیاق یادگیری را در مخاطب بالا می برد.

مهارت‌های هجی کردن لغت آکسفورد، کلمات، عبارات و دانش آموزان دستور زبان را برای گوش دادن، صحبت کردن، خواندن، خواندن و نوشتن با اطمینان در طیف وسیعی از موضوعات و موقعیت‌ های روزمره مورد استفاده قرار می‌دهد.

واحدها ساده و واضح هستند. هر یک از آن‌ها مشخص می‌کند که من می‌توانم … هدف یادگیری را درک کنم تا دانش آموزان بتوانند دقیقا ً آن چه را که می‌توانند انجام دهند و چرا.

با بیش از ۲۰۰۰ کلمه کلیدی در هر سطح و فرصت‌های بسیاری برای تمرین، دانش آموزان می‌توانند کلماتی را که نیاز دارند پوشش دهند - از جمله موضوعات امتحان معمولی.

این برای استفاده در داخل یا خارج از کلاس ایده‌آل است. هر واحد ، تنها مقدار صحیح دایره لغات را برای دانش آموزان معرفی می‌کند تا یاد بگیرند و در یک جلسه یاد بگیرند و کلمات جدید را با استفاده از شرایط و شرایط زندگی واقعی توضیح دهند .

استفاده آسان : فضاهایی برای نوشتن در پاسخ‌ها به همراه کارت برای دانش آموزان برای پوشش و بررسی آن‌ها وجود دارد که واژگان جدید را آموخته‌اند .

واحدهای مرور منظم به دانش آموزان اجازه می‌دهند تا پیشرفت خود را بررسی کرده و حافظه بلند مدت خود را امتحان کنند .

کوتاه ؟ شما می‌توانید از مهارت‌های لغت آکسفورد برای ۲۰ یا ۳۰ دقیقه درس استفاده کنید . توضیحات کوتاه و فعالیت‌های سریع تمرین به معنای آماده‌سازی حداقلی هستند.

  • ۲۰۰۰ کلمه در هر سطح معنا و نحوه کار کلمات در زمینه
  • می ‌توان به هر واحد نشان داد تا دانش آموزان بتوانند اهداف یادگیری را
  • بصورت کامل تلفیق کرده و مدل تلفظ را برای هر یک از واژگان بررسی کنند
  • واحدهای بازبینی منظم که دانش آموزان بتوانند پیشرفت را بررسی کنند

هر کتاب از این مجموعه دارای 80 درس است و در هر درس که در مورد یک موضوع خاص است تعدادی کلمه آموزش داده می شود. به طور کلی هر کتاب بیش از 2000 لغت و عبارت را آموزش می دهد.

در هر درس تمرین هایی نیز برای تسلط بیشتر زبان آموزان ارائه شده است که پاسخ آنها در انتهای کتاب قرار داده شده است. در کنار فایل کتاب های اصلی، نرم افزار هر کتاب نیز برای دانلود قرار داده شده است.

 

دانلود فایل pdf کتاب مقدماتی Oxford Word Skills 
دانلود نرم افزار این کتاب – CD-ROM 

 

 

دانلود فایل pdf کتاب متوسط Oxford Word Skills 
دانلود نرم افزار این کتاب – CD-ROM 

 

 

دانلود فایل کتاب پیشرفته Oxford Word Skills 
دانلود نرم افزار این کتاب – CD-ROM 


برچسب: دانلود کتاب Oxford Word Skills، دانلود ترجمه فارسی کتاب oxford word skills، دانلود فایل صوتی کتاب oxford word skills advanced، نحوه مطالعه کتاب oxford word skills، جواب تمرین های کتاب oxford word skills، دانلود کتاب oxford word skills برای اندروید، دانلود فایل صوتی کتاب ورد اسکیلز، دانلود فایل صوتی کتاب oxford word skills intermediate، دانلود فایل صوتی oxford word skills advanced، نحوه مطالعه کتاب oxford word skills،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۲۹:۴۹ توسط:امیرعلی موضوع: نظرات (0)

تقویت لیسنینگ مبتدی

شروع همیشه سخت ترین قسمت است!
این حرف را از «استفن کینگ» (Stephen King)، نویسنده مشهور بشنوید!
او پیش نویس اولین رمانش به نام Carrie را دور انداخت.
بعد از اینکه همسرش او را تشویق کرد تا رمانش را دوباره بنویسد، این رمان 30 بار پیش از چاپ رد شد.
ولی در نهایت چاپ شد و 30هزار نسخه از آن به فروش رفت و بعدها از رمان او فیلمی ساختند.
زبان آموزان هم در ابتدای راه یادگیری زبان، اغلب با این مشکلات دست و پنجه نرم می کنند. ممکن است بعد از هر بار که اشتباهی می کنند، اعتماد به نفسشان را از دست بدهند. یا ممکن است منابع مفیدی در دسترس نداشته باشند که به درستی پیشرفت کنند.
این مسئله به ویژه برای مهارت شنیدن در زبان صدق می کند. بسیاری از برنامه های آموزش زبان برای زبان آموزان مبتدی روی مکالمه تمرکز دارند و توجه زیادی به درک مطلب و شنیدن نمی کنند. این مشکل باعث می شود زبان آموزان مبتدی ندانند از کدام منابع و چطور برای تمرین مهارت شنیدن استفاده کنند.

به همین دلیل در این مقاله ما به شما راه درست را نشان می دهیم.

فعالیت های منحصر به فردی را معرفی می کنیم که بهترین منبع برای مبتدیان هستند و می توانند مهارت های شنیدن را تمرین کنند.

تقویت listening
ایمیل های زیادی رو دریافت کردم که درخواست راهنمایی درباره تقویت Listening بودند. یا اینکه در کامنت ها و ایمیلها درباره ضعف در قسمت Listening یا درک شنیداری زبان صحبت کردند. به همین خاطر خوب دیدم که از این فرصت کوچکی که برام پیش اومده استفاده کنم و درباره بهترین راه های تقویت Listening یا درک شنیداری زبان انگلیسی صحبت کنم.
تشخیص یا Detection
درک یا Comprehension

در ابتدای کار و قبل از هر چیزی Detection یا تشخیص هست که حرف اول رو در Listening میزنه. گوش زبان آموز باید با آواها و صداهای انگلیسی آشنا بشه و بتونه کلمه ای رو که میشنوه تشخیص بده که چی هست. برای مثال تفاوت Live و Leave رو در شنیدن می تونه خیلی به درک کمک کنه تا متوجه بشید که مفهوم زندگی کردن در مکانی هست یا از اون مکان بیرون اومدن.
وقتی ما تونستیم که کلمه رو تشخیص بدیم، نوبت به این میرسه که کلمات رو در قالب جمله و کنار هم مفهوم گیری کنیم که به این میگیم Comprehension که همیشه در امتحانات بین المللی انگلیسی نظیر آیلتس و تافل و … برای تست کردن زبان آموز استفاده میشه. دونستن ساختار ها و کلمات و … می تونن توی این قسمت به ما کمک شایانی کنند.
درک زبانی
یکی از نکاتی که بسیار مهم هست تا اینکه زبان آموز بتونه درک زبانی از راه شنیدار داشته باشه این هست که اطلاعات کلی و عمومی درباره زبان داشته باشه. یعنی اینکه شما باید با کلمات (حداقل) آشنا باشید یا اینکه حداقل یک بار اون کلمه رو شنیده باشید. وقتی کلمه ای رو نشنیده باشید مسلما درکش سخت میشه و نمی تونید اون رو تشخیص بدید. پس یادگیری لغات (با تلفظ درست و طبیعی) می تونه تا حد زیادی شما رو در قسمت Listening تقویت کنه.

تقویت لیسنینگ مبتدی

با توجه به تحقیقی که «لری وندرگریفت» (Larry Vandergrift)، محقق و مدرس زبان انجام داده است، مهارت شنیدن مزایای زیادی برای زبان آموزان مبتدی دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم:

نقطه شروع مهم تری است: اگر به جای تمرکز روی مکالمه، با مهارت شنیدن آغاز کنید، مغز، اطلاعات پایه و مقدماتی صداهای زبان انگلیسی را بهتر درک می کند. همانطور که می دانیم مکالمه یعنی ادای کلمات و جملات و کلمات و جملات هم ترکیبی از صداهای مختلف هستند که اگر دانش درستی درباره آن ها نداشته باشید، هرگز نه می توانید مثل یک بومی صحبت کنید، نه حرف های یک بومی را تمام و کمال متوجه شوید. اگر مبتدی باشید، یادگیری صداها و تمرین برای درست تلفظ کردن کلمات و عبارات می تواند ترسناک اما در عین حال بسیار مفید باشد.

از آنجایی در تمرین مهارت شنیدن لازم نیست هر چیزی که می شنوید را تکرار کنید، می توانید بیشتر روی فهم و درک محتوا تمرکز کنید. این درک عمیق به زبان آموزان این امکان را می دهد که مهارت های زبان انگلیسی را با روشی موثر و پربازده (و بدون اتلاف وقت و انرژی) یاد بگیرند.

نتایج مفیدتری به همراه دارد: با توجه به یافته های «وندرگریفت)، بومیان انگلیسی زبان یا هر زبان دیگری، حدودا 40 تا 50 درصد وقتشان را به شنیدن مکالمات دیگران اختصاص می دهند. به این معنی که در هر مکالمه، شنیدن هم به اندازه صحبت کردن مهم است. تمرکز روی شنیدن در حین یادگیری زبان به زبان آموزان این امکان را می دهد تا سریع تر بتوانند با دیگران ارتباط برقرار کنند.

مزایای احساسی دارد: وقتی در مراحل اولیه یادگیری زبان کسی از شما نخواهد صحبت کنید، احساس اعتماد به نفس بیشتری دارید. نگران این مسئله نیستید که کلمه ای را اشتباه تلفظ کنید و همچنین استرس این را ندارید که در برابر دیگران خوب صحبت کنید یا نه. این آرامش خاطر باعث می شود فرآیند یادگیری لذت بخش و سرگرم کننده باشد.
بهترین فعالیت ها و ویدیوها برای تمرین مهارت شنیدن زبان آموزان مبتدی

1. فعالیت های ساده برای تمرین مهارت شنیدن

تماشای فیلم های دوزبانه

در اصل دو نوع فیلم برای تمرین مهارت شنیدن در این مرحله وجود دارد. اولین گزینه، فیلم هایی هستند که به زبان مادری شما ساخته شده اند و بعد برای مخاطبان بین المللی به زبان انگلیسی ترجمه شده اند. با توجه به زبان مادری شما، احتمالا فیلم های زیادی برای تماشا خواهید داشت.

گزینه دوم، فیلم های انگلیسی زبانی هستند که در هالیوود ساخته شده اند و بعد به زبان مادری شما ترجمه شده اند. از آنجایی که صنعت فیلم های انگلیسی هدفشان این است که در تمام جهان مخاطب داشته باشند، بیشترین فیلم ها به چند زبان ساخته می شوند. برای مثال، مجموعه فیلم های «هری پاتر» به زبان هایی مثل هندی، فارسی، فرانسه، آلمانی و بسیاری زبان های دیگر ترجمه شده است.

برای این تمرین، هر بار فقط یک صحنه از یک فیلم را تماشا کنید. اول آن صحنه را به زبان مادری خودتان ببینید و بعد نسخه انگلیسی آن را تماشا کنید. با این روش، می توانید کاملا بفهمید در آن صحنه چه اتفاقی افتاده است و دیالوگی که رد و بدل شده دقیقا به چه معنی بوده است. سپس دوباره آن را به زبان انگلیسی ببینید و روی کلماتی تمرکز کنید که معنی آن ها را نمی دانید.

هر چیزی را که به نظرتان گیج کننده یا سخت است، یادداشت کنید. بعد از اینکه صحنه تمام شد، کلمات انگلیسی را به زبان خودتان بنویسید. همچنین می توانید روی تفاوت صداها و نحوه تلفظ آن ها در دو زبان دقت کنید.

بهترین فیلم هایی که می توانید در این مقطع از یادگیری از آن ها استفاده کنید، فیلم هایی هستند که برای کودکان ساخته شده اند. فیلمنامه ساده است، دنبال کردن و فهمیدن دیالوگ ها راحت است و واژگانی که در آن استفاده شده است سخت و پیچیده نیست.

متد Blackout

متد Blackout روشی است که توسط شاعران قرن 20ام استفاده شد. اخیرا این متد بین نویسندگان آنلاین و هنرمندانی که مرتب شعرهایشان را روی اینستاگرام و Tumblr آپلود می کنند، محبوب شده است.

این روش خیلی بامزه و سرگرم کننده است و راهی منحصربه فرد برای تمرین شنیدن فعال (active listening) است. در این نوع شنیدن (active)، تمام تمرکز و حواستان روی صداها، گرامر و معنی کلماتی است که می شنوید.

اول باید یک فایل صوتی که موضوع آن را دوست دارید تهیه کنید و متن فایل هم در دسترس باشد. وبسایت British Council مجموعه فوق العاده ای از این نوع فایل ها دارد.

بعد از اینکه فایل و متن آن آماده شد، مراحل زیر را دقیق و مو به مو اجرا کنید:

بدون متن به فایل صوتی گوش بدهید: دو یا سه بار بدون متن به فایل صوتی گوش بدهید و مطمئن شوید درک خوبی از محتوا دارید. هر قسمتی که متوجه نمی شوید یادداشت کنید.

در حال خواندن متن به فایل صوتی گوش بدهید: حالا تمام متن فایل را می بینید. ممکن است قسمت هایی که در مرحله قبل به خوبی متوجه آن ها نشده بودید، با خواندن متن بفهمید یا می توانید کلماتی که معنی آن ها را نمی دانید پیدا کنید. اگر لازم بود برای بار دوم یا حتی بیشتر به فایل صوتی گوش بدهید، این کار را تا جایی تکرار کنید که کل متن فایل را متوجه شوید و این کار را از خودتان دریغ نکنید.

کلمات جدید یا جالب را هایلایت کنید: این کار شعر blackout شما را شکل می دهد. سعی کنید کلمات را از ابتدا، میانه و انتهای فایل صوتی انتخاب کنید. هر چه کلمات جدید بیشتری در این فهرست باشد، بهتر است.

با استفاده از کلماتی که انتخاب کردید، جمله ای با معنا بنویسید: به دنبال کلماتی باشید که همراه با کلماتی که خودتان انتخاب کردید، همراهی و هماهنگی خوبی داشته باشد. کلماتی مثل linking words، حروف تعریف، قیدها و کلماتی که می توانید با آن ها یک جمله کامل بنویسید. بعد از اینکه این کلمات را انتخاب کردید، آن ها را هم هایلایت کنید. سپس یک ماژیک مشکی بردارید و تمام کلماتی که انتخاب نکردید را هایلایت کنید.

با این روش کلمات جدیدی که با رنگ متفاوتی هایلایت شده است در خاطرتان می ماند! نه تنها بارها به آن ها گوش دادید، بلکه خودتان از آن ها استفاده کردید و با آن ها جملات و عبارات جدید ساختید.

فایل صوتی را دوباره بسازید

اگر یاد گرفتن زبان انگلیسی به تنهایی را دوست ندارید و از به اشتراک گذاشتن دانشتان با دیگران لذت می برید، پس احتمالا باید به صورت گروهی زبان یاد بگیرید. برای این فعالیت گروهی باید حداقل دو نفر باشید و نفر دیگر هم زبان آموز انگلیسی باشد و ترجیحا کسی باشد که در زبان انگلیسی تسلط و مهارت کافی دارد. اگرچه برای انجام این تمرین حتما لازم نیست نفر دوم یک معلم انگلیسی باشد، اما همیشه خوب است کسی در یادگیری همراهتان باشد که بتواند در هر مرحله شما را راهنمایی کند و به سوالاتتان پاسخ بدهد.

برای انجام این تمرین 70 دقیقه زمان لازم دارید. مراحل زیر را به دقت اجرا کنید:

شنیدن به صورت فردی: فایلی را انتخاب کنید که درباره موضوعی آشنا با شما صحبت می کند. هر کدام از شما دو نفر (یا هر تعداد که هستید) فایل را به تنهایی گوش بدهد و سعی کند میزان فهمش از محتوا را بسنجد.

بعد از این، تمام اعضای گروه دو بار دیگر به فایل صوتی گوش بدهند و نکات مهمی که فهمیدند را روی یک کاغذ بنویسند. این نکات می تواند شامل کلمات خاص یا مباحثی کلی باشد که در فایل به آن پرداخته شده است.

بازسازی: در این مرحله، گروه درباره آنچه که فهمیدند با هم صحبت می کنند. این مرحله به زبان آموزان اجازه می دهد توانایی هایشان را بسنجند و با به اشتراک گذاشتن مشاهدات و تفکراتشان، اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنند. همچنین در این مرحله هر کس می تواند تکنیک هایی را کشف کند که با آن ها مهارت های درک مطلب و شنیدن را تقویت کند.

وقتی این مرحله تمام شد، تمام اعضای گروه سعی کنند صحبت هایی که در فایل صوتی شنیدند را روی کاغذ بنویسند. اگر اشتباه یا مشکلی داشتند آن را بفهمند یا قسمت هایی که از دست دادند را دوباره بشنوند.

در این مرحله تمرکز گروه باید روی گرامر، واژگان و نکاتی باشد که در فایل به آن ها پرداخته شده است. تمام ایرادات و اشتباهات باید در فهرستی نوشته شوند. سپس گروه با گوش دادن مجدد به فایل قسمت هایی که اشتباه نوشتند را اصلاح کنند یا اگر لازم بود گرامر، واژگان یا املای کلمه را بپرسند.

2. منابعی برای تمرین مهارت شنیدن زبان آموزان مبتدی

English Sounds Playlist

تلفظ یکی از سخت ترین و گیج کننده ترین قسمت های یادگیری زبان انگلیسی برای زبان آموزان است. بسیاری از زبان آموزان وقتی با کلمه ای مواجه می شوند که املا و تلفظ آن با هم فرق دارد، دچار سردرگمی و اضطراب می شوند. صداهایی که در زبان انگلیسی استفاده می شود، ممکن است خیلی با صداهای زبان مادری زبان آموزان تفاوت داشته باشد. به خصوص اگر زبان مادری غیر اروپایی باشد.

کانال Rachel مجموعه دروسی دارد که منحصرا روی صداهای خاصی در زبان انگلیسی تمرکز کرده است. او بیش از 30 ویدیوی آموزشی دارد که در آن ها به زبان آموزان یاد می دهد چطور باید بعضی صداها را تلفظ کنند. او در این ویدیوها تقریبا تمام مصوت ها و صامت ها را پوشش داده است.

تمام زبان آموزان مبتدی می توانند از این مجموعه ویدیوها استفاده کنند و نحوه تشخیص و تولید صداها در زبان انگلیسی را بفهمند و یاد بگیرند. این ویدیوها به تقویت شنیدن و مهارت تلفظ کمک می کند.

Kids’ Stories

وبسایت British Council یکی از مشهورترین سازمان های آموزشی زبان انگلیسی در جهان است. در این مجموعه که در یوتیوب آپلود می شود، انیمیشن های کوتاهی در اختیار زبان آموزان قرار می گیرد که داستان هایی برای کودکان است.

این داستان ها برگرفته از افسانه ها و قصه های قدیمی و سنتی است که نسل به نسل منتقل شده است و داستان هایی هم از جهان فعلی نقل می کند.

سرعت، لهجه و واژگانی که در این پادکست ها استفاده شده اند به حدی ساده است که تمام زبان آموزان مبتدی می توانند اکثر آن ها را بفهمند. ویدیوها زیرنویس های صریح و آشکاری دارند که می توانید همزمان با تمرین مهارت شنیدن، خواندن را هم تمرین کنید.

از آنجایی که ویدیوها طوری طراحی شده اند که می توانید متن داستان را هم دانلود کنید، گزینه خوبی برای تمرین مهارت شنیدن به روش blackout هم هستند که در بالا توضیح دادیم.

Long Story Short

این مجموعه آنلاین و جذاب برای بومیان انگلیسی زبان تولید شده است، اما مبتدیان زبان هم می توانند آن ها را بفهمند. هر اپیزود یک واقعه روزانه را با لحنی طنز بیان می کند و بهترین قسمتش این است که مدت آن ها زیر 5 دقیقه است.

دیالوگ ها تکراری و ساده و برای فهم معنی کلمات رایج در زبان انگلیسی بسیار مفید هستند. این پادکست ها روی مسائل عادی مثل ساخت یک وبسایت یا جشن هالووین تمرکز دارد و همین مسئله باعث می شود با فرهنگ و سنت انگلیسی زبان ها آشنا شوید.

مشکل اصلی این مجموعه سرعت بالای ویدیوهاست. اما جای نگرانی نیست، چون می توانید سرعت ویدیو را با استفاده از تنظیمات یوتیوب اصلاح کنید. تنها کاری که باید بکنید این است که روی علامت چرخ دنده در پایین و سمت راست ویدیو کلیک کنید و گزینه «Speed» را انتخاب کنید و آن را روی 0.75 یا 0.5 تنظیم کنید تا سرعت حرف زدن کم شود.

Daily English Conversation

این کانال در یوتیوب ویدیوهایی دارد که هر کدام حدودا یک ساعت هستند و مکالمات مختلف درباره موضوعات مختلف زیادی دارد. اغلب یک ویدیو حدود 70 مکالمه مختلف دارد. هر کدام از آن ها بارها و بارها تکرار می شود و به همین دلیل فهم آن ها برای زبان آموزان راحت است.

مکالمات زیرنویس دارند و به شما کمک می کنند صداها و کلمات نوشته شده را به هم ربط بدهید. اما متاسفانه ویدیوها تصویر ندارند و همین باعث می شود ارتباط برقرار کردن کلمه و تصویر سخت باشد.

این مجموعه برای کسانی مفید است که به تازگی تمرین مکالمات زبان انگلیسی یا مهارت شنیدن را شروع کردند.

Funny Ads Compilation

در تمام جهان تبلیغات برای این ساخته می شوند که مطلبی را در کوتاه ترین زمان به بیشترین میزان مخاطب منتقل کنند. به همین دلیل، بیشتر آن ها کوتاه هستند و زبان ساده ای دارند، بنابراین مخاطب می تواند فحوای کلام را به راحتی درک کند. همین مسئله تبلیغات را به محتوایی عالی برای تمرین شنیدن زبان آموزان مبتدی تبدیل کرده است.

زبانی که در اکثر تبلیغات استفاده می شود، محاوره و غیررسمی است. می توانید هر چیزی که متوجه نشدید را یادداشت کنید و بعدا معنی آن را پیدا کنید. بهترین کار این است که یک یا دو تبلیغ را انتخاب و بارها و بارها آن ها را تماشا کنید تا بتوانید بفهمید محتوای آن دقیقا چیست.

English Singsing

این مجموعه به زبان آموزان مبتدی آموزش می دهد چطور در زندگی روزمره با دیگران مکالمات ساده داشته باشند. هر ویدیو موضوع یا کلمه ای را انتخاب می کند و به شما مثال هایی می دهد که می توانید بفهمید بومیان انگلیسی زبان در دنیای واقعی چطور از آن ها استفاده می کنند.

مجموعه های انیمیشنی برای کسانی طراحی شده است که به تازگی یادگیری زبان انگلیسی را شروع کردند. ویدیوها تقریبا یک دقیقه ای هستند، جملات کوتاه، ساده و با سرعت آهسته است که فهم مطالب را برای زبان آموز ساده می کند.

تمام ویدیوها زیرنویس دارند و به همین دلیل می توانید دیالوگ ها را به راحتی دنبال کنید.

جدا از کلمات، ویدیوها درباره قوانین مکالمه در زبان انگلیسی هم به شما ایده می دهد.

کانال ها و برنامه های زیادی وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید و در این مقاله ما چند نمونه از بهترین های آن ها را به شما معرفی کردیم.

انتخاب محتوای مناسب، کیفیت و موفقیت در یادگیری را تضمین می کند. با این منابع و فعالیت هایی که برای تمرین در نظر گرفته شده اند، باید برای تقویت و تسلط روی مهارت شنیدن آماده باشید.

از امروز شروع کنید و موفق باشید

منبع: سایت ایرانمهر


برچسب: تقویت لیسنینگ، روش های تقویت لیسنینگ، تقویت لیسنینگ برای مبتدیان، چگونه لیسنینگ را تقویت کنیم؟، تقویت listening، روش های تقویت listening، تقویت listening برای مبتدیان، چگونه listeningرا تقویت کنیم؟، تقویت لیسنینگ در خانه، روش های تقویت لیسنینگ در خانه، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۴۹:۲۱ توسط:امیرعلی موضوع: نظرات (0)